تعيين زالان شوستر عضو LES CLEFS D’OR كمدير خدمات الكونسيرج في فندق فور سيزونز الرياض في مركز المملكة

LES CLEFS D’OR MEMBER ZALAN SCHUSTER APPOINTED AS CHIEF CONCIERGE AT FOUR SEASONS HOTEL RIYADH AT KINGDOM CENTRE

أعلن فندق فورسيزونز الرياض في مركز المملكة عن تعيين زالان شوستر في منصب مدير خدمات الكونسيرج. شغوف بمهنته، يملك خبرة العمل في الفنادق الفخمة، وعضو في Les Clefs d’Or ، المنظمة الدولية لأرقى خدمات كونسيرج الفنادق. وصل شوستر إلى الفندق في العاصمة السعودية الرياض في مهمة لتنسيق تجارب وجهات ثرية وممتعة للضيوف.

يقول شوستر: “الكونسيرج هو أكثر بكثير من مجرد وظيفة – إنه أسلوب حياة”. “إن الترحيب بالضيوف والمضي قدمًا لضمان حصولهم على أقصى استفادة من إقامتهم هنا في الرياض يمنحني الكثير من المتعة كما آمل أن تمنحهم تجاربهم ذلك.”

تم تعيين شوستر في أواخر عام 2021 ، وسرعان ما شرع في تعلم كل تفاصيل مدينة الرياض وإقامة اتصالات مع المطاعم الفاخرة والتجارالراقين ووسائل النقل المحلية ومنظمي الرحلات لضمان أن فريقه قادر على تلبية جميع طلبات الضيوف. لقد تعرّف أيضاً على معظم الكونسيرج في جميع أنحاء المدينة, لأنه يؤمن بأن عندما يكون لديك شبكة موثوقة من الخبراء فيمكن للاستفادة منها عند الضرورة. “خدمات الكونسيرج هي مجتمع” ، كما يقول. “نعمل جميعًا معًا لتحقيق النجاح للضيوف.”

مفتاح هذه العلاقات هو عضوية شوستر في Les Clefs d’Or ، التي انضم إليها في أوائل عام 2021 بناءً على خبراته وتجاربه. تعتبر “أخوية النخبة” وتضمّ مجموعة من الكونسيرج من حول العالم، وهي جمعية غيرهادفة للربح فيها حوالي 4000 عضو في 80 دولة و 530 وجهة في جميع أنحاء العالم ، بما في ذلك الرياض.

بدأ شوستر مسيرته المهنية في الفنادق عام 2011 في فندق بجزيرة كريت باليونان حيث بدأ ، جنبًا إلى جنب مع مساعدة الضيوف في حمل الأمتعة ، في دراسة مفهوم الكونسيرج وقرر جعل العضوية في Les Clefs d’Or هدفه المهني. انتقل إلى إنجلترا في عام 2013 للعمل كبواب وتولى منصبه الأول في خدمة الكونسيرج في العام التالي في فنادق ألكسندر. في عام 2016 ، انتقل شوستر إلى غيرنسي ، جزر القنال ، حيث أصبح رئيس الكونسيرج في فنادق ريد كارنيشن ، وبعد عام واحد عاد إلى البر الرئيسي لإنجلترا للقيام بنفس الدور في فريق ما قبل الافتتاح لفندق يونيفيرسيتي آرمز في كامبريدج ، وهو جزء من ماريوت أوتوقراف كوليكشن.

الآن في مهمته الأولى مع فورسيزونز ، يسعد شوستر أن يكون جزءًا من فريق أفضل العلامات التجارية الفاخرة في الشرق الأوسط والعالم . يقول: “لطالما كان هذا الجزء من العالم على قائمتي منذ أن كان عمري 22 عامًا”. “لقد كان فريق الفندق والسعوديون المضيافون مرحبين وودودين بشكل لا يصدق ، وأنا أستمتع بكل لحظة هنا.”

 

Four Seasons Hotel Riyadh at Kingdom Centre has announced the appointment of Zalan Schuster as its new Chief Concierge. Impassioned about his profession, experience at luxury hotels, and a member of Les Clefs d’Or, the international organization of the crème de la crème of hotel concierges, Schuster arrived at the sky-high Hotel in the Saudi Arabian capital on a mission to curate enriching and exciting destination experiences for guests.

“Being a Concierge is so much more than a job – it’s a lifestyle,” says Schuster. “Welcoming guests and going the extra mile to ensure they’re getting the most of their stay here in Riyadh gives me as much pleasure as I hope their experiences give them.”

 

Appointed in late 2021, Schuster quickly set about learning every detail of Riyadh and making connections with fine-dining restaurants, upscale retailers, and local transportation and tour operators to ensure his team can satisfy all guest requests. He also got his name around to hotel concierges throughout the city, better to have a reliable network of experts to tap as necessary. “Concierge is a society,” he says. “We all work together toward success for guests.”

 

Key to those connections is Schuster’s membership in Les Clefs d’Or, which he joined in early 2021 based on his experience and testing. An “elite fraternity,” of globally connected hotel concierges, the non-profit association counts some 4,000 members in 80 countries and 530 destinations all over the world, including Riyadh. 

 

Schuster started his hotel career as a bellboy in 2011 at a hotel on the island of Crete in Greece where along with aiding guests with baggage, he began studying the concierge concept and decided to make membership in Les Clefs d’Or his career goal. He relocated to England in 2013 to work as a hall porter and took his first position as a concierge the following year at Alexander Hotels. In 2016, Schuster moved on to Guernsey, Channel Islands, where he became Head Concierge at Red Carnation Hotels, and one year later returned to mainland England for the same role on the pre-opening team of University Arms Hotel in Cambridge, part of Marriott’s Autograph Collection.

 

Now on his first assignment with Four Seasons, Schuster is excited to be part of the top luxury brand as well as in the Middle East. “This region has been on my bucket list since I was 22,” he says. “The hospitable Saudis and Hotel team have been incredibly welcoming and friendly, and I’m enjoying every moment.”

Related Articles

الرد على الموضوع

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button
× كيف يمكنني مساعدتك
X
%d bloggers like this: